Круглий стіл на тему «Професійне декоративне мистецтво України доби глобалізації»

Теги:
Обговорення
Організатор:
ArtHuss
Тема:
Графіка та ілюстрація
Спікер:
Зоя Чегусова,   Михайло Бокотей,   Таміла Печенюк,   Володимир Хижинський
Модератор:
Олена Пархомець

Теми для обговорення:

  • Що маємо на увазі під визначенням «професійне декоративне мистецтво»?
  • Що це – авторські твори, ужиткові речі, чи традиційна спадщина?
  • Якими є найбільш розвинені та осучаснені різновиди «мистецтва матеріалу», що мають міцно усталені в часі й гранично потужні національні традиції?
  • Чим вирізняється професійне декоративне від народного мистецтва?
  • Які особливості образності та засобів художньої виразності в сучасному професійному декоративному мистецтві?
  • Роль професійного декоративного мистецтва у формуванні національної ідентичності: до проблеми сучасних викликів в умовах російської експансії.
  • Художній текстиль в житті сучасної людини: які його складові?
  • «Традиційна спадщина», яка є актуальною в силу міцності та закоріненості на смислах та значеннях, що формують ментальність народу: сорочка-вишиванка, рушник, килим, обрус, плахта, крайка, ін., як носії нашої генної пам’яті.
  • Арт-текстиль як МИСТЕЦТВО. Як авторська концепція художника доповнює твори своїми смисловими якостями.
  • Мистецтво нитки, тканини, текстильного волокна, які втілюють авторські ідеї в різних мистецьких формах – колажах, об’єктах, інсталяціях, перформансах тощо.
  • Текстиль як галузь декоративно-ужиткової сфери.
  • Що означають терміни РЕСАЙКЛІНГ та АПСАЙКЛІНГ в контексті екологічних трендів ужиткової сфери декоративного мистецтва текстилю?
  • В яких напрямах розвивається художнє скло в Україні на межі ХХ – початку ХХІ століття?
  • Як українське мистецтво гутного скла вбудовується у світовий художній процес?
  • Які ознаки та особливості міжнародного руху студійного скла?
  • В чому унікальність авторських творів, створених засобами таких керамічних матеріалів та технологій як глина, шамот, кам’яна маса, фаянс, порцеляна, де поєднуються архаїчність і новаторство?
  • Артівська кераміка, як своєрідний синтетичний різновид творчості, що об’єднує в собі засоби художньої виразності разом з технічними прийомами скульптури, живопису, графіки, що дає можливість необмеженого творчого пошуку, та має широкі можливості для експериментів.
  • Сучасна художня кераміка як важлива складова національної культурної спадщини та один із яскравих явищ культурно-мистецьких процесів, які відбуваються під впливом інтеграції України до світової спільноти.

Учасники:

Зоя Чегусова – кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник відділу образотворчого та декоративно-прикладного мистецтв ІМФЕ НАН України, заслужений діяч мистецтв України, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка, авторка видання «Професійне декоративне мистецтво України доби глобалізації»

Михайло Бокотей – кандидат мистецтвознавства, доцент, член кореспондент НАМ України, керівник Західного регіонального науково-мистецького центру НАМ України, завідувач кафедрою художнього скла Львівської національної академії мистецтв.

Таміла Печенюк – кандидат мистецтвознавства, завідувач кафедрою художнього текстилю Львівської національної академії мистецтв, професор. Володимир Хижинський – кандидат мистецтвознавства, доцент, проректор з наукової частини, завідувач кафедрою художньої кераміки, дерева, металу Київської академії декоративно-прикладного мистецтва та дизайну імені Михайла Бойчука.

Олена Пархомець – редакторка видавництва ArtHuss.

Володимир Хижинський - кандидат мистецтвознавства, доцент.

0
0