Круглий стіл на тему «Професійне декоративне мистецтво України доби глобалізації»
Теми для обговорення:
- Що маємо на увазі під визначенням «професійне декоративне мистецтво»?
- Що це – авторські твори, ужиткові речі, чи традиційна спадщина?
- Якими є найбільш розвинені та осучаснені різновиди «мистецтва матеріалу», що мають міцно усталені в часі й гранично потужні національні традиції?
- Чим вирізняється професійне декоративне від народного мистецтва?
- Які особливості образності та засобів художньої виразності в сучасному професійному декоративному мистецтві?
- Роль професійного декоративного мистецтва у формуванні національної ідентичності: до проблеми сучасних викликів в умовах російської експансії.
- Художній текстиль в житті сучасної людини: які його складові?
- «Традиційна спадщина», яка є актуальною в силу міцності та закоріненості на смислах та значеннях, що формують ментальність народу: сорочка-вишиванка, рушник, килим, обрус, плахта, крайка, ін., як носії нашої генної пам’яті.
- Арт-текстиль як МИСТЕЦТВО. Як авторська концепція художника доповнює твори своїми смисловими якостями.
- Мистецтво нитки, тканини, текстильного волокна, які втілюють авторські ідеї в різних мистецьких формах – колажах, об’єктах, інсталяціях, перформансах тощо.
- Текстиль як галузь декоративно-ужиткової сфери.
- Що означають терміни РЕСАЙКЛІНГ та АПСАЙКЛІНГ в контексті екологічних трендів ужиткової сфери декоративного мистецтва текстилю?
- В яких напрямах розвивається художнє скло в Україні на межі ХХ – початку ХХІ століття?
- Як українське мистецтво гутного скла вбудовується у світовий художній процес?
- Які ознаки та особливості міжнародного руху студійного скла?
- В чому унікальність авторських творів, створених засобами таких керамічних матеріалів та технологій як глина, шамот, кам’яна маса, фаянс, порцеляна, де поєднуються архаїчність і новаторство?
- Артівська кераміка, як своєрідний синтетичний різновид творчості, що об’єднує в собі засоби художньої виразності разом з технічними прийомами скульптури, живопису, графіки, що дає можливість необмеженого творчого пошуку, та має широкі можливості для експериментів.
- Сучасна художня кераміка як важлива складова національної культурної спадщини та один із яскравих явищ культурно-мистецьких процесів, які відбуваються під впливом інтеграції України до світової спільноти.
Учасники:
Зоя Чегусова – кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник відділу образотворчого та декоративно-прикладного мистецтв ІМФЕ НАН України, заслужений діяч мистецтв України, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка, авторка видання «Професійне декоративне мистецтво України доби глобалізації»
Михайло Бокотей – кандидат мистецтвознавства, доцент, член кореспондент НАМ України, керівник Західного регіонального науково-мистецького центру НАМ України, завідувач кафедрою художнього скла Львівської національної академії мистецтв.
Таміла Печенюк – кандидат мистецтвознавства, завідувач кафедрою художнього текстилю Львівської національної академії мистецтв, професор. Володимир Хижинський – кандидат мистецтвознавства, доцент, проректор з наукової частини, завідувач кафедрою художньої кераміки, дерева, металу Київської академії декоративно-прикладного мистецтва та дизайну імені Михайла Бойчука.
Олена Пархомець – редакторка видавництва ArtHuss.
Володимир Хижинський - кандидат мистецтвознавства, доцент.